Blog

Spokojne popołudnie, w zasadzie już powinnam wychodzić, ale chciałam jeszcze skończyć kilka rzeczy. Telefon dzwoni cichutko. Telefon w biurze zwykle mam wyciszony – jak pracuję, planuję, wymyślam, nie odbieram. Nawet często nie widzę, że dzwoni. Tym razem zobaczyłam i odebrałam.

 

Dzwoni Klient, chciałby zamówić dwa banery, prosi o wycenę. Jako, że spokojne popołudnie zaczynamy rozmawiać, gdzie je chce powiesić, co ma na nich być, czy będzie miał projekt czy chciałby, żebyśmy mu coś zaproponowali, a przede wszystkim po co mu banery.

 

Im dłużej rozmawiamy, tym mniej rozumiem. Proszę Klienta, żeby mi przesłał zdjęcie miejsca, gdzie podobno są stare banery. Może obraz pomoże mi zrozumieć? Przełączam się na głośnik, sprawdzam maila i cóż widzę — stary kaseton i w końcu zaczynam wszystko rozumieć. Dziękuję, umawiam się, że jutro Klient dostanie propozycje i ofertę i myślę, jak to dobrze, że miałam czas i porozmawialiśmy.

 

Gdybym wyceniła i wyprodukowała banery Klient dostałby nie to czego potrzebuje i nie to czego oczekiwał. Gdybym wyceniła banery, a potem okazałoby się, że to są jednak kasetony – odnowienie stelaży, nowe lice – okazałoby się, że koszt realizacji jest zupełnie inny – zdecydowanie wyższy. A to jest sprzeczne z naszą zasadą, że nie zmieniamy ceny Klientowi w trakcie realizacji. A jakbym nie zmieniła ceny zlecenie byłoby zupełnie nie rentowne.

 

A dzięki rozmowie Klient dostał ofertę dokładnie na to czego potrzebował, choć błędnie to nazywał. Pamiętajcie warto rozmawiać i warto słuchać Klientów, wtedy współpraca układa się zupełnie inaczej.

IBI.pl sp. z o.o. Rydygiera 8 pok. 803
01-793 Warszawa

+48 664 730 690

ibi@ibi.pl

h

NIP: PL5252699350
REGON: 366574298

KONTO BANKOWE:
IDEA BANK SA (Domaniewska 39, 02-672 Warszawa)
IBAN: PL71 1950 0001 2006 0018 5220 0002
SWIFT: IEEAPLPAXXX

Wpis do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o nr 0000663872. Kapitał zakładowy 20 000 PLN wpłacony w całości.